Ankara günlükleri,,





Ankara,dogdugum sehir,kendisini pek sevmem,bana yasanilacak bir sehir gibi gelmiyor,bircok akrabam olmasina ragmen beni bu sehre baglayan tek sey dedem ve anilaridir,cocuklugumun bir kismi da buralarda gecmistir,burasi kendine has garip sekilde hic bozulmayan bir sehir,hala kucuk bakkallar var,cocuklugumda ki gibi kulahta cekirdek satiliyor hala,cocuklar kendilerine garip guzel oyunlar buluyor benim cocuklugumda ki gbi,hersey yillardir ayni bu sehirde,tipik memur sehri,istanbul fazlasiyla cool))
dedemin kabristanini ziyaret etmek icin bir haftasonu gezisi yaptik ailece,anneaneminde oldugu keyifli bir gece yolculugu gecirip ankaraya ulastik.



cumartesi gunu evimizde temizlik oldugundan annem bizi evden kovdu) bizde orasi mi burasi mi derken gecen yillarda yaptigimiz kapadokya gezimizde doya doya gezemedigimiz tuz golune gitmeye karar verdik ve yola koyulduk, kilometrelerce ova gectik) sonunda tuz golune ulastik,inanilmaz bir manzara vardi,alabildigine beyaz,insanin bir sure sonra basini dondurmeye baslayan bir beyaz,,


bir sure kuru tuzlarin ustunde yuruduk ve sonra suya ulastik)10cm kadar bir suda yuruyorsunuz ve ayaklarinizda bir sizlama oluyor,cunku tuz tam bir peeling ozelligi yaratiyor(su anda ebru gundes seni istiyorumu soyluyor,albumu harika)) ewet tuz diyordum) biraz yuruyup keyifli fotolar cekildikten sonra geri donduk,tuzla yapilmis cesit cesit kremler vardi,orada yasayan halk icin bir gelir kapisi olmus orasi,ama gercekten de gorulmeye degerdi,herkese oneriyorum kesinlikle.









biz ankara yoluna dusmeye hazirlanirken konya'ya gitmek icin tutturdum,canim etli ekmek istedi) ve en cok gormek istedigim yerlerden biri mevlana hazretlerinin kabridir,bir sure babama yalvardiktan sonra konya'ya dogru yol almaya basladik,
konya ovasi alabildigine tarla,resmen sonsuzluga uzanir gibi bir hissi vardi, 190km tarla gordukten sonra konyaya ulastik sonunda) cok gelismis guzel bir sehir karsiladi bizi,acikcasi kafamda daha farkli bir sehir hayal ediyordum,hemen internetteki forumlara bakip etli ekmek nerde guzel yapiliyor baktik,gidip degisik etli ekmekler denedik,gercekten de istanbuldaki halt etmis dedikk))
biraz sehirde dolastiktan sonra turkiye topraklarinda en cok gormek istedigim yerlerden biri olan mevlana hazretlerinin kabrini ziyarete gittik,oraya gittigimizde bende biraz film koptu,iceriye girdigim andan itibaren deli gibi aglamaya basladim,nedenini bende anlamadim ama susturamadim kendimi,cok garip bir huzur garip bir atmosfer vardi.hayatimda bircok turbeye ziyarete gittim ama boyle birsey yasamadim,umarim birgun sizinde gorme sansiniz olur,o ic huzur cok degisikti.






suan istanbul'a donus yolundayiz,dedemin mezarina cok guzel cicekler diktik anneannemi evine biraktik guzel anilar toplayip istanbula donuyoruz.canim sehrime))



bu guzel yolculuk esnasinda bize eslik eden sayin ozan colakoglu ve saz arkadaslari)), sayin üstad ebru gundes ve vazgecilmezim ajdama tesekkurler))
Sevgiler,,, :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

konuk yazarın tayt belası,

Turuncu Maddeler

hello pami:)